tisdag 24 april 2012

veckans bak

Hur blev då helgen till slut? Det blev inte så mysigt väder, inte här iaf, meeeeeen som jag brukar säga, vad gör det egentligen?
Jag var på en supertrevlig och god middag hemma hos S! Även S var där, alltid roligt att få babbla av sig med sina underbara vänner!

Sen på söndagen så hjälpte jag till att elda lite grenar, hennes äppelträd hade blivit riktigt ordentligt klippta! Så mysigt med brasa och fågelkvitter till det! Kände att batteriet laddades lite grann. Det kan ju behövas, det är rätt mycket nu...

Hur som helst, idag fick jag för mig att jag skulle baka ost- och baconmuffins! Fick det hemma hos J häromlördagen, supergott. Och enkelt att ta fram till mellis eller liknande.

 Samtidigt som jag har tvättstugan, rätt mycket som ska tvättas, men p.g.a att solen skiner så får man faktiskt lite energi av det!
 Det är ju så roligt att "leka" lite med bilderna, den här gången på PicMonkey.
 Härliga solljuset!
Loppat glasfat, muffinsformar Greengate



Jag har massor med pyssel/heminredningsidéer, så jag nästan spricker ibland, det finns ju sååå mycket på internet, i mysiga affärer, hemma hos vänner m.m.

Nu har jag ett litet lampprojekt på gång...hihi!

Ha en fin fortsättning på veckan nu!

Kram Jenny

6 kommentarer:

Helena - ullvi32 sa...

Hej hallå!
Matiga muffins, tror inte jag har hört det förut, iallafall inte smakat. Kan vara pefekt till mellis, brunch eller nått. smart! Ser gott ut.
Jag testade oxå lite i Picmonkey, blir lite att prova sig fram, än så länge föredrar jag photoscape. Men det är väl en vanesak :)
Spännande att inspirationen flödar, längtar att få se ditt projekt!
Kraaam

Lena sa...

Dottern bakade matmuffins med broccoli och rödlök, goda det med, och som du säger, perfekta som något att fylla en hungrig mage med innan middag ;)

Jag är också inne i ett sånt där pysselflow just, behöver bara TID!!!

Kramar

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Jag skulle vilja ha receptet! Kram mamma

Petra / Majas Cottage sa...

Tack för ditt fina mail och vilken fin blogg du har!! Här får jag titta in oftare..
Kram Petra
www.majascottage.com

Anette Ryan sa...

De där muffinsarna ser ju helgoa ut. Blev de bra?
Ja Kitty är lite speciellt här i huset också. Alla våra Kittygrejer, ja förutom den där klockan kommer från Sverige. Här i Oz finns bar Kitty för stora tjejer, typ från 8 år när det gäller kläder. Saker finns då jag antar att man inporterar en hel del från Kina/Japan som ligger så nära. Så jag har alltid försökt att köpa lite kläder när jag varit i Sverige. Dessutom gör min mamma det också och det är mycket uppskattat och dessa tröjor går gärna i arv mellan tjejerna. Men vi har definitivt inte allt med Kitty. Några T-shirts, klänning, strumpbyxor, nattlinnen och trosor. Men de blir licksom lite exotiskt och många brukar fråga vart vi fått tag på deras kläder :-).
Och du vanrande pinnen bor kvar utanför fönstret under takskägget.
Kram Anette:-)

en matsked grejer sa...

Nu blev jag muffinssugen...
Ha det fint!
Kram Cecilia